субота, 7 листопада 2015 р.

Скарбничка психологічних знань
ЗОШ І-ІІІ ст. смт Запитів                          листопад 2015



ПРАВИЛА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
1. Учитель має за будь-яких обставин поважати власну гідність кожного учня й формувати в нього це почуття.
2. Тільки глибока повага й довіра, щира любов до дітей, дбайливе ставлення до їхніх почуттів можуть породити порозуміння.
3. Справедливість в оцінці навчальних досягнень і вчинків учнів - одні з найважливіших регуляторів моральних стосунків.
4. Щиросердечна чуйність, теплота, турбота про дитячу радість -моральні риси вчителя, які визначають і норми його взаємин із дітьми.
5. Допомога дітям у важкі моменти - одна з моральних норм, що регулюють відносини між учителем і учнями.
6. Педагогічна етика не визнає безконфліктного виховання, але розв'язувати моральні конфлікти необхідно не методами адміністративного тиску, а шляхом компромісу.
7. Учитель має довіряти думці учнівського колективу, постійно радитися з учнями, вивчати їхню думку та зважати на неї.
8. Бережіть самолюбство школярів, при спілкуванні враховуйте рівень їхньої самооцінки, не допускайте злої іронії й переваги.
9. Учителеві варто уважно оцінювати моральні риси дітей, старанно вивчати мотиви цих учинків.
10. Розумно використовуючи різні форми учнівського самоврядування, учитель може поступово спрямовувати їх на вдосконалювання системи моральних відносин, її саморегуляцію.

11. Учитель не має зловживати довірою учня.
12. Учитель не має ділити своїх вихованців на улюбленців і зненавиджених. У кожному учневі треба шукати і знаходити позитивні риси і саме на них будувати свої відносини з дітьми.  


Притча про повну банку
 




Один старий професор філософії, наповнивши п’ятилітрову скляну банку камінням, запитав у слухачів, чи стала та наповненою.

— Так, професоре, вона повна.
Тоді він взяв кілька пригорщ гороху й висипав його у цю ж банку, трохи потрусив нею. Горох зайняв вільне місце між камінням. Ще раз професор запитав студентів, чи повна банка?
Відповіли: «Так, повна».
Тоді він взяв з коробки пісок і висипав його в банку. Звичайно, той повністю заповнив вільне місце посудини, і все закрив.

Ще раз професор запитав студентів, чи повна банка? Відповіли, що так, і на цей раз однозначно: вона повна.
Тоді з-під столу він дістав кухоль з водою і вилив рідину в банку до останньої краплі. Студенти засміялися.
 — А зараз я хочу, щоб ви зрозуміли, що банка — це ваше життя. Камені — це найважливіші етапи вашого життя: сім’я, здоров’я, друзі, свої діти — все те, що необхідно, щоб ваше життя залишалося повним та гармонійним навіть у тому випадку, якщо все інше втратиться. Горох — це моменти, які особисто для вас стали важливими: робота, дім, автомобіль. Пісок — це все інше, дрібниці.

Подумайте: якщо спочатку наповнити банку піском, то тоді не залишиться місця, де могли б розміститися горох і камені. Якщо ж витрачати весь час і всю енергію свого життя на дрібниці, то не залишається місця для найважливіших речей. Займайтеся тим, що вам приносить щастя: зустрічайтеся з друзями, спілкуйтеся з батьками, грайте з вашими дітьми, слухайте один одного. Завжди ще знайдеться час, щоб попрацювати, поприбирати будинок, полагодити і помити автомобіль. Займайтеся, насамперед, каменями, тобто найважливішими моментами, які є у вашому житті; визначте ваші пріоритети; інше — це тільки пісок.
Тоді студентка підняла руку і запитала професора, а яке ж значення має вода?
Той посміхнувся і відповів:

— Я радий, що ви запитали мене про це. Я просто хотів, щоб ви зрозуміли: якими б не були дні вашого життя, пам’ятайте, завжди є трохи місця і для вільного неробства...
Мабуть, саме зараз настала та пора, коли не гріх попити вдосталь тої життєдайної, цілющої та такої бажаної "води" ...

Тест «Самооцінка уроку і ефективності навчання»



Мета дослідження: методика дає можливість дослідити шляхом самооцінки ефективність навчання на уроці.
Інструкція: дайте оцінку кожній характеристиці кроку за шкалою:
2 бали — реалізована повністю,
1 бал — реалізовано частково,
0 балів — не реалізовано.

пункту

Характеристика уроку

Бали

1
Мета уроку представлена


2
Відповідність змісту навчального матеріалу триєдиній дидактичній меті

3
Відповідність методу навчання:
а) змісту навчального матеріалу;
б) триєдиній дидактичній меті;
в) методам індивідуалізації й диференціації навчання;
г) самоконтролю, самостійності роботи


4
Форми пізнавальної діяльності забезпечили:
а) стиль спілкування педагога;
б) активність кожного учня


5
Раціональне використання форм організації уроку


6
Раціональний розподіл часу на уроці


7
Технічне й наочне забезпечення уроку


8
Контроль над виконанням домашнього завдання


9
Раціональні вимоги на уроці


10
Об'єктивність оцінювання рівня досягнень учнів


11
Ефективність уроку:
а) пізнавальний аспект;
б) виховний аспект;
в) розвивальний аспект



Максимальна сума балів
34
Ефективність уроку
                                                                                      

                                                                                     де 17 - сума балів, виставлених кспертом,
                                                                              34 - максимально можлива сума балів.
                                                                              Якщо «Е» 85 % - відмінний урок.
                                                                              від 65 до 85 % - гарний урок;
                                                                              від 34 до 64 % - задовільний урок;

                                                                              менш як 34% - поганий урок

Немає коментарів:

Дописати коментар